נקמת ראש העיר במשורר: רחוב לא יקרא על שם מי ש"לכלך על מרוקאים"

    ישראל פריי 2 Comment on נקמת ראש העיר במשורר: רחוב לא יקרא על שם מי ש"לכלך על מרוקאים"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך ישיבת מועצת עיריית בדיון על קריאת שם רחובות בעיר, עלה לדיון שמו של המשורר הישראלי המפורסם חיים חפר, שהלך לעולמו לפני 3 שנים. ראש העירייה רחמים מלול הביע התנגדות לקריאת רחוב על שמו, בטענה כי המשורר אמר דברים פוגעניים כלפי המרוקאים.

    הציטוטים של חפר התפרסמו בעיתון "ידיעות אמריקה" שם אמר: "המרוקאים אינם מפותחים". ההתבטאות הגזענית מנעה את הנצחתו של המשורר מהעיר רחובות, שמליאתה צידדה בראש העיר, והחליטה לדחות את ההצעה.

    בשיחה עם וואלה! NEWS, שהביא את הסיפור עם כל פרטיו ודקדוקיו, אמר מלול: "את דעתי אמרתי בוועדה. בגלל כל ההתבטאויות שלו נגד יוצאי צפון אפריקה, התבטאויות לא ראויות במיוחד כמשורר כמוהו, זה לא ראוי בתור ראש עיריית רחובות לתמוך בהצעה שלפיה יהיה רחוב על שמו. אני מעריך מאוד את יצירותיו אבל הוא כתב כמה מקאמות נגד עדה מסוימת".

    האתר מצטט דברים שאמר מלול בעת פרסום הראיון של המשורר, עת כיהן אז בכנסת, כנציג מפלגת ש"ס: "למרות שהנני מרוקאי בלתי מפותח ואגרסיבי וחיים חפר הוא משורר צח לשון ואקטיבי, אשתדל להשיבו בעברית נכונה על גזענותו שנחשפה לעת זקנה. יש אנשים שדעתם משתבשת בצעירותם, ויש שמאחרים זאת לעת שיבתם. נמנים עליהם סופרים ומשוררים ולעתים גם היסטוריונים וחוקרים, אשר מכוח המעמד ומשיכרון התהילה, מבקרים ומשסים בעדה ובקהילה, אש גזענותם בוערת ומלחכת את הטובים והרעים ביחד היא כורכת.

    "בוש לך חיים, והיכלם לך חפר, על שתרבות פאר הפכת לעפר ואפר. מתיקות המופלטה הפכה בפיך למר והשתטחות על קברים לכפירה בעיקר. אם מנבזות ואם עקב בורות, שכחת והשכחת מורשת עתירת תרבות, מורשת של הגות, הלכה וספרות, אוצרות שירה, מוזיקה ופיוט…. עתה, שתחת כבוד נחלת חרפה ומרוח ההוקרה קצרת סופה, השב את חרב לשונך לנדנה, ואת פרס ישראל למדינה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אין על הדגים השבתיים של המרוקאים. ושכל הקנאים …